Not known Facts About اقساط

Wiki Article

به آزمایشگاه فرستاده می شود تا بر اساس آن، اباتمنت و روکش دندان اختصاصی برای بیمار ساخته شود.

یکی از سؤالات بسیار متداولی که مطرح می‌شود این است که لمینت دندان با کامپوزیت چه تفاوتی دارد و آیا این دو تکنیک‌هایی متفاوت از هم دیگر هستند؟ در کل باید گفت کامپوزیت‌ها نوعی لمینت هستند و آنها را با نام لمینت کامپوزیتی می‌شناسند.

۱ تاریخچه ۲ دوره سنتی ۳ دوره پرکننده‌های میکرو ۴ دوره پرکننده‌های ترکیبی ۵ روش استفاده و کاربردهای کلینیکی ۶ ترکیبات تغییر وضعیت زیربخش‌های ترکیبات ۶.۱ انواع پرکننده‌ها و اندازه ذرات ۶.۱.۱ پرکننده سایز ماکرو ۶.۱.۲ پرکننده سایز میکرو ۶.۱.۳ پرکننده‌های ترکیبی ۶.۱.۴ پرکننده سایز نانو ۶.۱.۵ پرکننده بالک ۷ معایب ۸ کامپوزیت‌های آماده مصرف تغییر وضعیت زیربخش‌های کامپوزیت‌های آماده مصرف ۸.

کاربرد مهم دیگر کامپوزیت حفظ دوام و سلامت دندان‌ها است تا مانع پوسیدگی‌های احتمالی بعدی شود.

در خصوص مقایسه میزان طبیعی‌تر بودن هر یک ازاین‌ روکش‌های دندانی باید گفت روکش‌های لمینت معمولا طبیعی‌تر هستند و ظاهر زیباتری دارند.

این صفحه آخرین‌بار در ‏۱۹ اوت ۲۰۲۴ ساعت ‏۰۸:۱۸ ویرایش شده است.

رزین‌های پرکننده هیبریدی باعث کاهش هدایت حرارتی و مقاومت مکانیکی بالاتر می‌شوند. با این حال، به دلیل حجم بزرگ مونومر رقیق‌کننده که ویسکوزیته رزین را کنترل می‌کند، انقباض پلیمریزاسیون بالاتر است.[۱۰]

دندانپزشک باید مهارت و تجربه کافی را داشته باشد تا بتواند باتوجه‌به شرایط دندان‌ها، بهترین کار را برای مراجعه‌کنندگان انجام دهد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که روش های قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.

[۱۸] مطالعه دیگری نتیجه می‌گیرد که اگرچه میزان شکست کمتری از ورودی‌های کامپوزیت وجود دارد، این امر ناچیز خواهد بود و به هر حال کوچکتر است تا تلاش اضافی روش غیرمستقیم را توجیه کند.[۲۷] همچنین در مورد سرامیکها، میزان بقاء به‌طور قابل توجهی بالاتر از مقادیر مستقیم کامپوزیت قابل شناسایی نیست.[۲۸]

کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض و ارتفاع استخوان در محلی که قرار می گیرد کافی باشد، نیازی به هزینه اضافی نیست اما در صورتی که استخوان دچار تحلیل شده باشد و یا شکل و اندازه آن کافی نباشد نیاز به پیوند استخوان خواهد بود. این مسئله میتواند هزینه درمان را افزایش دهد.

تکنیک دیگر که در شرایطی استفاده می شود که فضای کافی برای این کار وجود ندارد، کوپینگ قالب گیری تری بسته است.

[۲۵][۲۶] با استفاده از تعریف باریک از شکست، طول عمر گزارش شده از ترمیم‌های کامپوزیت بهبود می‌یابد: ترمیم کامپوزیت اغلب می‌تواند به راحتی تعمیر یا بدون حفاری و جایگزین کل پر کردن را گسترش دهد. کامپوزیت رزین‌ها به دندان‌ها و مواد کامپوزیت پیشین آسیب می‌رساند. در مقابل، پر کردن آمالگام در جای خود با شکل خالی پر می‌شود و نه از طریق چسبندگی. این به این معنی است که اغلب لازم است که تمرین کامل و ترمیم آمالگام را به جای آمالگام باقی مانده انجام دهید.

اباتمنت سفارشی به اباتمنتی گفته می شود که باید بر here اساس قالب گیری از ایمپلنت انجام شود .

Report this wiki page